برای تعجیل در ظهور اقا و سلامتی ایشان صلوات فراموش نشه اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 247
کل بازدید : 483373
کل یادداشتها ها : 738
< codeBase=http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0 height=600 width=550 classid=clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000> > | ||
منبع:تبیان
|
ای مرغ آفتاب!تو بگو که سلطان هستی را کجا می توانم بیابم؟
ای لاله های سرخ!برگهای رنگین دشت!شما بگویید که کجا می توانم ردپایی از سلطان خوبان بیابم ؟
همان سلطانی که ظلم نمی کند و ناجی مردمان است از بند ظلم وستم ، همان سلطانی که مهربان است و کریم و سخاوتش بی مانندترین .
همو که عالمی را شیفته خود کرده و آنان را اسیر قفس هجران نموده و از دیدن خود محروم کرده است.
به کسی جمال خود را ننموده ای و بینم
همه جا به هر زبانی بود از تو گفتگویی
ای ابر بهاری توبگو که او را در کدامین بهار سبز دیده ای که پا در رکاب کند و به سوی عاشقانش بیاید؟
تنگ است بسی به سینه ام راه نفس
از بس که به راه حق نمیبینم کس
پر گشته جهان از ظلم و نفاق
ای پادشه عصر به فریاد برس
می خوام دوباره اشکامو ، رو دوش باد سوار کنم
قصه دلتنگی هامو ، از اون بالا هوا کنم
آخه دوباره امروزم "جمعه"بود و وقت قرار
اما دیگه غروب شده من مونده ام چشم انتظار
دلم گرفته ای خدا،مثل دل این آسمون
کاشکی که این ابرا برن پیدا بشه رنگین کمون
کبری محمدی-شهر کرد
ایستاده ای بر بلندای زمان
رو به روی دل تنگی ها و استغاثه ،و من گلایه نمی کنم اما مانده ام که دل به کدامین غزل باید سپرد یا به کدامین جمعه تکیه زد. می آیی و آفتاب بر دست روی تمام سیاهی ها نور می پاشی ،من سخت به وعده خدا ایمان دارم.
سلام بر تک سوار جاده عشق ،سلام بر آخرین سپیده ،سلام بر یاس خوشبوی نرگس .آقا چرا نمی آیی؟چرا زمین را از عدل و داد محروم کرده ای؟اقایم بیا و دستمان را بگیر .بیا و نور وجودت را در دل همگان آشکار کن . بیا و از کوی منتظرانت گذر کن .بیا که زمین منتظر توست تا دامنش را از ظلم و خون بی گناهان پاک کنی.
برای تعجیل در ظهورش صلوات
اللهم صل علی محمد وآل محمد
انسان در زندگی اجتماعی و فردی، مرهون نعمت انتظار است و اگر از انتظار بیرون بیاید و امیدی به آینده نداشته باشد، زندگی برایش مفهومی نخواهد داشت و بیهدف میشود.
حرکت و انتظار، در کنار هم میباشند و از هم جدا نمیشوند؛ انتظار علت حرکت و تحرک بخش است. آنچه مورد انتظار است، هرچه مقدستر و عالیتر باشد، انتظارش نیز ارزندهتر و مقدستر خواهد بود و ارزش مردم را باید از انتظاری که دارند شناخت:
یکی انتظارش اینست که پایان سال شود و حقوقش زیادتر گردد.
یکی دیگر انتظارش اینست که پایان سال تحصیلی برسد، مدرکی بگیرد و بوسیله آن شغل مناسبی تهیه کند.
یکی منتظر است که وضعش روبه راه شود تا خانواده تشکیل دهد و همسری اختیار کند و از تنهایی خود را خلاص سازد.
یکی منتظر است درآمدش بیشتر شود، خانه شخصی، ماشین سواری و ... خریداری کند، یا اگر همت و نظرش بلند باشد، بیمارستان، مسجد، مدرسه، کتابخانه و ... تاسیس کند.
یکی انتظار دارد در فلان مناقصه و یا مزایده برنده شود.
خلاصه همه منتظرند، کاسب، صنعتگر، کشاورز، باغدار، معلم، پدر و مادر همه منتظرند، بلکه ملتها و جامعهها و حکومتها نیز منتظرند.
لذا قرآن کریم نیز میفرماید:
«قل کل متربص فتربصوا ؛ بگو همه منتظرند، پس منتظر باشید.» (طه/135)
اگر انتظار در این دنیا از بشر گرفته شود، دیگر ادامه حیات برایش بیلذت و بیمعنی است. انتظار است که زندگی را لذت بخش، با روح و بامعنی میسازد و شخص را به زندگی علاقهمند مینماید. پس همه جهان، همه مردم و افراد، تا هستند و در سراشیبی سقوط و انقراض و فنا و مرگ و نیستی وارد نشدهاند، منتظرند و باید منتظر باشند.
اسلام و انتظار:
اسلام که تعلیمات و هدایتهایش بر اساس فلسفه عمیق و صحیح اجتماعی و واقعی قرار دارد، اصل انتظار و نگاه به سوی آینده را پشتوانه بقای جامعه مسلمان و محرک احساسات و مهیج روح فعالیت قرار داده است و انتظار آینده بهتر و عصر فتح و گشایش و فرج را برترین اعمال شمرده است و رهبر عظیمالشان آن، انتظار فرج را افضل اعمال امت خود معرفی فرموده است.
فلسفه انتظار به عنوان یک عامل و ماده حیاتی مهم در تمام ادیان آسمانی وجود داشته و رمز بقا و موجودیت آنها بوده است.
این انتظار، شخص را محکم و مقاوم، با اراده و نفوذ ناپذیر، مستقل و شجاع و بلند همت میسازد.
این انتظار لفظ نیست، گفتن نیست، عمل است، حرکت است، صبر و شکیبایی و مقاومت است.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ کتاب امامت و مهدویت ؛ با اندکی تصرف
منبع:تبیان