سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میراث انتظار
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  محسن ملکی[6]
 

برای تعجیل در ظهور اقا و سلامتی ایشان صلوات فراموش نشه اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

   نویسندگان وبلاگ -گروهی
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 73
کل بازدید : 497333
کل یادداشتها ها : 738

   موسیقی

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 87/3/17 ساعت 12:26 ص توسط محسن ملکی


 

ای سفر کرده هجران خدایی،ای خورشید رخ کشیده در پس ابر،تا کی تو همچنان در غیبت،ما این چنین در هجران تو،ای دادخواه مظلومان با روی خجل دست تمنا  به سوی تو گشوده ایم و انتظارت را می کشیم.چشمان منتظر و جستجوگر ما هر غروب جمعه انتظار تو را می کشد،برما چه گران است که چهره دلربایت را ببینیم و تو را نشناسیم

سخنان همه را بشنویم ولی نوای دلنشین تو را نشنویم،ای مظهر رحمت الهی همه می دانیم که تا تو نیایی مشکلاتمان همیشه با ما خواهد بود و هر روز به رنگ و شکل دیگری خود را نمایان می کند،ای فریاد رس بی کسان از تو می خواهیم از باقیمانده غیبت خود دست بکشی و از خدا اذن ظهورت را خواستار شوی و زمین را با قدوم منورت روشن گردانی آخر انتظار تا کی ....

برای تعجیل در ظهورش صلوات



  



نوشته شده در تاریخ 87/3/16 ساعت 12:48 ص توسط محسن ملکی


اگر آقا بیاید ...

مهدی

اذا قام القائم حکم بالعدل و ارتفع فى ایّامه الجور و امنت به السبل و اخرجت الارض برکات‌ها و ردّ کل حق الى اهله و لم یبق اهل دین حتّى یظهر الاسلام و یعترفوا بالایمان.(1)

ترجمه:

زمانى که حضرت حجة (عج) ظهور کند به عدالت حکم مى‌کند و کسى نمى‌تواند به دیگرى جور و ستم روا دارد و راه‌ها به وسیله او امن مى‌گردد، زمین برکاتش را براى استفاده مردم خارج مى‌کند و امور را به دست اهلش مى‌سپارد و هیچ دینى غیر از اسلام باقى نمى‌ماند و همه به اسلام گرایش پیدا مى‌کنند.

 

در این حدیث هفت برنامه براى حضرت بیان شده است:

  • 1 و 2- حکومت عادلانه و رفع ظلم و جور:

« اذا قام القائم حکم بالعدل و ارتفع فى ایّامه الجور » نقطه مقابل عدل، ظلم است نه جور، و قسط نقطه مقابل جور است. فرق بین عدل و قسط این است که عدالت یعنى حقّ دیگرى گرفته نشود و قسط این است که بین افراد تبعیض نشود، پس ظلم به نفع خویشتن گرفتن و جور حقّ کسى را به دیگرى دادن است. به عنوان مثال، یک وقت خانه کسی را براى خودم مى‌گیرم، که این ظلم است و یک وقت خانه او را مى‌گیرم و به دیگرى مى‌دهم که این جوراست. نقطه مقابل این است که خانه کسی را نمى‌گیرم براى خودم که این عدل است و اگر به کسى هم ندهم این قسط است، پس قسط عدم تبعیض و عدل عدم ظلم است.

 

3- امنیت راه ها:

«و امنت به السبل» راه‌ها به وسیله او امن مى‌شود.

 

  • 4- شکوفایى طبیعت:

« و اخرجت الارض برکات‌ها » زمین برکاتش را خارج مى‌کند چه برکات کشاورزى و چه معادن و چه نیروهاى دیگرى که براى ما مخفى است.

 

  • 5- سپردن امور به اهل خبره:

« و رُدّ کلّ حقّ الى اهله » کارها را به اهلش مى‌سپارند به خلاف زمان ما که بسیارى از کارها به دست نااهلان است .

 

  • 6- حاکمیّت دین اسلام:

« و لم یبق اهل دین حتّى یظهر الاسلام » هیچ دینى باقى نمى‌ماند و همه ادیان دین واحد مى‌شوند و آن همانا اسلام است.

 

  • 7- گرایش قلبى به اسلام:

« و یعترفوا بالایمان » که دو معنى دارد ممکن است یا اشاره به این باشد که همه تابع مکتب اهل بیت مى‌شوند و یا اشاره به این باشد که علاوه بر این که در ظاهر ایمان دارند در باطن هم مؤمن هستند.

 

مهم‌ترین کارهایى که آن حضرت انجام مى‌دهد و از روایات استفاده مى‌شود در چهار محور خلاصه مى‌شود:

1- اصلاح عقاید:

« ما على ظهر الارض بیت حجر و مدر الاّ ادخله الله کلمة الاسلام »(2)

در تمام روى زمین خانه هاى سنگى براى ثروتمندان و خانه‌هاى گِلى فقرا و چادرها باقى نمى‌ماند جز این که کلمه «لا اله الاّ الله» در آنها خواهد بود و شرک برچیده خواهد شد.

 

2- تکامل عقول:

جهش علمى و عقلانى پیدا مى‌شود مرحوم علاّمه مجلسى چنین مى‌فرمایند:

که مردم تحت تربیت او قرار مى‌گیرند و اندیشه‌ها و خردهاى آنها کامل مى‌شود. (3)

 

3- عدل و داد: در روایات متعدّد آمده است که « یملأ الارض عدلا و قسطاً کما ملئت ظلماً و جوراً». (4)

 

4- اصلاح اخلاق:

از بین بردن مفاسد اخلاقى و زنده کردن ارزش‌هاى اسلامى که این را از روایات علایم آخرالزمان استفاده مى‌کنیم، روایاتى که مى‌گوید قبل از قیام قائم انحرافات اخلاقى مثل زنا، سرقت، رشوه خوارى، کم فروشى، شراب خوارى، خون بى‌گناهان را ریختن زیاد مى‌شود و معنایش این است که مهدى (عج) قیام مى‌کند تا اینها را از بین ببرد یعنى نظام ارزشى به طور کلّى مختل شده و حضرت مهدى (عج) نظام ارزشى را درست مى‌کند.

حضرت مهدى (عج) داراى لشکر و سپاه و اعوان و انصار است همچنان که در «زیارت آل یس» آمده است:

واجعلنى من شیعته و اتباعه و انصاره و یا در بعضى از روایات آمده است که: والمجاهدین بین یدیه، کسانى که مى‌خواهند از یاران آن حضرت باشند باید در این چهار محور کار کنند و کسى که هیچ یک از این امور را ندارد و دعا کند که از یاران او باشد، این دعا دور از اجابت است.


پی‌نوشتها:

1. بحارالانوار، ج 52، ص 338.

2.   تفسیر قرطبى، ج 12، ص 300.

3.  بحارالانوار، ج 52، ص 328.

4. بحارالانوار، ج 14، ص 33.

منبع:

سلسله مباحث اخلاقی آیةالله مکارم شیرازی  www.makaremshirazi.org 



  



نوشته شده در تاریخ 87/3/9 ساعت 12:33 ص توسط محسن ملکی


تو نگـــــاهی بـــــر من دل مـــرده کـــن

یــک نـــظر بر عــــــاشق افـــسرده کن

از کـــــــرم بنمــــــا نظــــر بر این زبــون

گــــرچه عصیــــانش بــــود از حـد فزون

بی نگـار و بــی قــــرار و بــــی خیــــال

مـــــانـــده در این وادی شـــوریده حـال

در بن چـــــاهی همـی بــــاشد نگـــون

تو نگـــاهش کـــن در این شــــر فسـون

ای صنــم بنمــــا تو دستی بـــر سرش

کــــه بجـــز تو کــــس نبــاشد سرورش

چون که او را غـرق کردی در بحر خویش

در دو عـــــالم او نــــگنجد حـــــال بیش

ای نگـــــار بی قــــــرین ای آفتـــــــاب

تـــــا چند بـــــاشد چهرات در این نقـاب

از پــــــس پــــــرده در آ و جــــلوه کـــن

عــــــاشقـــــــان را بــا نگاهی زنده کن



  



نوشته شده در تاریخ 87/2/22 ساعت 12:6 ص توسط محسن ملکی


جمعه ها از پس هم میگذرند
انتظاری روشن
و دلی از جوشن
جمعه های دگری در راه است
چشم ها پا بر جا
نگران روی دری
که قرارست بزودی به دلی باز شود

دل ما تاریک است

و به خورشید نیازی مبرم

روزها را به امید رخ زیبای امید

به شبان میکوبیم

و تمام شب خود را به امیدی زیبا

به سحر می ساییم

کاش این جمعه بیاید باران

کاش این جمعه بیاید خورشید

فورانی بکند

 زندگی از امید

کاش سردار خدا روی به این شب بکند

 

اللهم عجل لولیک الفرج



  



نوشته شده در تاریخ 87/2/22 ساعت 12:3 ص توسط محسن ملکی


بارالها! آیا صداى گوشه‏نشینان منتظر مهدى (عجل‏الله تعالى فرجه) را بى‏پاسخ خواهى گذاشت؟

آیا گرفته‏ترین نگاه‏ها را که در سپیده دمان، آن‏گاه که سرخى شفق مى‏درخشد، بر مهدى‏ات سلام مى‏فرستند، فراموش خواهى کرد؟ آیا این سینه‏هاى سوخته که از میان جماعت مرداب زده به عشق تو و مهدى تو زنده‏اند، در بى‏پناهى رها خواهى کرد؟ کاسه‏هاى چشمان خالى است. دیگر اشک هم یارى نمى‏کند؛ لهیب فروزان عطش در صحراى صبر مى‏سوزاندشان. اى مهربان پروردگار ما!

پیروزى را قرین او گردان و سربازانش را پیروز گردان،

دروازه‏اى از برکات به رویش بگشا که افق پیروزى و نصر در آن سلطنت باشد،

اى مهربان‏ترین مهربانان! به وسیله او اسلام را ظاهر گردان و سنت رسولت را به دست او آشکار فرما،

خدایا! اباصالح(عج) را سلامت بدار و مؤمنان را به وسیله او به دار عافیت روانه ساز.



  



نوشته شده در تاریخ 87/2/22 ساعت 12:2 ص توسط محسن ملکی


گویند که تک سوار آید جمعه.... آن رایح? بهار آید جمعه
درخان? امن عشق احرام به تن.... آخِربه سر قرار آید جمعه
با سیصد و سیزده نفر همدل و یار.... با موکب راهوارآید جمعه
آن کس که دلش مخزن اسرار خداست.....چون پرده روَد کنار آید جمعه
آن حُسن حصین دین احمد ،مَهدی.... با شوکت واعتبار آید جمعه
شیعه به انتظار دل خوش کرده ست.... آن دلبرغمگسار آید جمعه
آن کس که در این هجوم نامردی ها.....آرد به دلش قرار آید جمعه
چون سرمه به چشم می کشد خاک رهش....آن گاه که تک سوار آید جمعه


  



نوشته شده در تاریخ 87/2/22 ساعت 12:1 ص توسط محسن ملکی


 

مهدی جان نمی دانم کدامین جمعه می خواهی به چشمان مضطرب عاشقانت پایان دهی و با آمدنت دنیای باشکوه عدالت را بسازی ولی با دلی امیدوار به انتظار می نشینیم و منتظر وعده الهی خواهیم بود شاید همین فردا بیایی،بیا که خون کودکان بی گناه امت جد بزرگوارت که بی شک نفس زکیه هستند به بهای مسلمانی بر زمین می ریزند .بیا که سفیانی ها ظهور کرده اند و می گویند یا با ما باشید یا علیه ما وآیین و دین و جد بزرگوارت را به سخره گرفته اند به بهانه آزادی قلم .

بیا ای امید مستضعفان و ای وعده خدا، بیا که چشم براهیم.

اللهم عجل لولیک الفرج



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ